Az alábbi néhány tényező az, amelyek alapvetően meghatározzák a felújítás menetét, minőségét. A felsorolás jelentheti a kivitelezés megvalósulásának sorrendjét is.
- Terv, elképzelés
Az ügyfélnek valamilyen elképzeléssel rendelkeznie kell, amely megvalósításához szakembereket fogad fel. A munka megnézésekor az elképzelés és adott esetben az ügyfél által megrajzolt terv átbeszélése, majd a terv alapján történik az árajánlatadás. Ha valami közben derül ki, módosul, az legtöbb esetben megakasztja a kivitelezés normális menetét. - Kivitelezők kiválasztása
Rengeteg esetben hallottam olyat, hogy a szakember nem jelent meg a megbeszélt időben és nem veszi fel a telefont sem. Ez manapság morális kérdés, nem szakmai, viszont a kivitelező megbízhatóságáról is sokat elmond. Az ilyen kivitelezőkkel nem érdemes munkakapcsolatba kerülni, mert akkor a felújítás teljes ideje alatt ilyen és ehhez hasonló ígérgetések várhatóak. - Határidők
- Anyagok beszerzése (például burkolatok, szaniterek, gépek)
Érdemes a vásárolandó burkolatokat, szanitereket, beépítendő gépeket az egyes kivitelezőkkel megbeszélni, hogy a beépítésükkor, felszerelésükkor ne érjen senkit meglepetés. - Egyeztetés a kivitelezőkkel
A határidővel szorosan összefügg, hogy tudnak-e egymásról a kivitelezők, vagy mindenki akkor megy a munkaterületre, amikor éppen jó neki. Fontos, hogy egy szakmánál több ne dolgozzon meghatározott területen, mert az nem lesz eredményes és gördülékeny. - Kommunikáció az egyes szakiparok között
A mai építőipari helyzetben sokszor előfordul olyan előre nem látható módosító körülmény, ami miatt az adott szakma nem tudta befejezni a megígért munkát. Ilyen esetben tudatni kell a többi szakipari kivitelezőt, akit érinthet az elmaradás, hogy még nem tud kezdeni a megbeszélt időben (például a gipszkartonos és villanyszerelői munkák még nem fejeződtek be, emiatt nem lehet a felületet burkolni). - A munkavégzés minősége
Mindenki mást ért minőség alatt, azonban sok esetben előfordulnak olyan esetek, amikor egyik szakma kivitelezői nem elfogadhatóan végezték el – vagy el sem végezték – a feladatukat. - Fizetési ütemezés
Ahogy a kivitelezőknek a munkavégzést első osztályú minőségben kell megvalósítani, úgy az ügyfélnek a kivitelezővel megállapodott fizetési ütemezést kell betartania.Ezen tényezőkön múlik a szakemberek és az ügyfél elégedettsége. Ha valamelyik tényező nem valósul meg, más tényezőkre is hatással van.